Slimme webshops met de focus op verkoop

Slimme webshops met de focus op verkoop
Slimme webshops met de focus op verkoop
Slimme webshops met de focus op verkoop
Slimme webshops met de focus op verkoop

Hoe krijg je meer conversie via je website? Met die vraag kwam Hardeman Veenendaal bij EF2. Als pilot werd eerst een nieuwe webshop voor Beplatingswinkel.nl gerealiseerd. Daarmee konden we testen of er online afzet mogelijk was voor producten voor dak- en wandbeplating. Dankzij de goede relatie met Hardeman Veenendaal en de goede resultaten van de webshop, mochten wij ook aan de slag met een nieuwe webshop voor Hardemanhekken.nl.

Goed converterende webshop

Het doel van beide webshops was om de conversie te verhogen door de bestelprocedure voor gebruikers te vereenvoudigen. Inmiddels is Beplatingswinkel.nl uitgegroeid tot een zeer goed presterende webshop. Dit is te danken aan een slimme marketingstrategie waarbij wij budgetten doelgericht hebben ingezet. Daarnaast wordt er snel geschakeld tussen marketing en techniek waardoor we steeds snel verbeteringen door kunnen voeren.

Blijvend conversie optimaliseren

Voor beide webshops is data gecombineerd met een minimalistisch design, waardoor de focus ligt op de verkoop van de producten. Op basis van een zoekwoordenonderzoek en een data-analyse, maakten we een user flow en werkten we die uit in het webdesign. Om de conversie na oplevering van de webshops zoveel mogelijk te verhogen, zijn er regelmatig A/B testen uitgevoerd. Met deze informatie en nieuwe data-analyses voerden we concrete verbeteringen op het gebied van SEA, SEO en linkbuilding door, evenals concrete verbeteringen op het gebied van design.

De volgende specialismen hebben een bijdrage geleverd aan dit project:

  • Marketingstrategie
  • UX design
  • Visual design
  • Development
  • Conversie optimalisatie

De resultaten

Dankzij het continu optimaliseren van beide webshops, blijft het aantal bezoekers van Hardemanhekken.nl en Beplatingswinkel.nl jaarlijks stijgen. Ook de omzet van de webshops is de afgelopen jaren flink gestegen. Zo steeg de omzet van Beplatingswinkel.nl in 2018 met 55% en in 2019 met 13%. De omzet van Hardemanhekken.nl steeg in 2019 met 11%.

 

Ga naar de website van Hardemanhekken.nl

Ga naar de website van Beplatingswinkel.nl

Kennis
maken?

Bij EF2 houden we niet van eindeloze vergaderingen en continue mailwisselingen. Waar houden we wel van? Korte lijnen en snel handelen. Want onze tijd is kostbaar, en die van jou ongetwijfeld ook. Een intensieve en langdurige samenwerking vereist een klik tussen jou en ons. Die klik maakt het voor ons nog leuker om goede resultaten te halen. Evan helpt je graag verder!

Evan Pierik
evan@ef2.nl
0318 - 555 800

Meer over EF2

Evan