In een paar klikken informeren en inspireren

In een paar klikken informeren en inspireren
In een paar klikken informeren en inspireren
In een paar klikken informeren en inspireren
In een paar klikken informeren en inspireren

Wat doe je als de afdeling Informatie & Service dagelijks vele verzoeken krijgt met informatieaanvragen van middelbare scholieren? ‘Iets’ online aanbieden, zo was het idee van KiKa. Met die gedachte kwamen zij bij EF2.

Verlaging van het aantal aanvragen via Informatie & Service

KiKa bood al wel specifiek lesmateriaal aan voor basisscholen, maar voor middelbare scholen was nog geen goede oplossing. Veel scholieren stuurden daarom via telefoon en e-mail informatieaanvragen naar KiKa, bijvoorbeeld voor hun profielwerkstukken. Om beter in deze behoefte te kunnen voorzien, wilde KiKa graag online materiaal aanbieden. Dit materiaal moest niet alleen snel en makkelijk vindbaar zijn, het moest ook de scholieren inspireren en betrokkenheid bij KiKa creëren.

Vinden wat je zoekt dankzij een slim design

Als oplossing besloot EF2 samen met KiKa een online platform te ontwikkelen: het KiKa College. Na een interne brainstorm verzamelden we data over de doelstellingen en de doelgroep. Deze data hebben we doorvertaald naar een doeltreffend UX design en een gaaf visual design voor de website. Zo hebben we een duidelijk menu gemaakt zodat scholieren snel en makkelijk de juiste informatie kunnen vinden. Daarnaast maakten we pagina’s met video’s en informatie.

"Sinds de livegang van KiKa College ontvangen we nog steeds veel vragen van middelbare scholieren. Maar we kunnen hier nu ook goed in voorzien. Via het platform vinden inmiddels duizenden downloads plaats."

Steffie Jansen
Manager Marketing & Communicatie

De volgende specialismen hebben een bijdrage geleverd aan dit project:

  • Positionering
  • Moodboard en beeldconcept
  • Zoekwoordenonderzoek
  • UX design
  • Visual design
  • Development
  • Conversie optimalisatie

Corporate website KiKa

Een andere vraag die KiKa bij EF2 neerlegde was hoe zij de donaties via hun corporate website konden verhogen. Om meer inzicht te krijgen in de doelgroep van KiKa, werkten we samen met Netprofiler. Zij stelden persona’s op en werkten de toptaken van KiKa uit. Daarnaast deden wij zelf een zoekwoordenonderzoek. Al deze informatie hebben wij vervolgens doorvertaald naar een nieuwe website voor KiKa. Het resultaat? De gebruiksvriendelijkheid is verbeterd en het aantal bezoekers is gestegen. Hierdoor is ook het aantal donaties gestegen. Alleen al in het eerste jaar na livegang steeg dit aantal met 268% en het opgehaalde bedrag met 1549%.

EF2 gaat een stap verder

Onze werkzaamheden stopten niet bij de oplevering van de nieuwe op maat gemaakte website voor KiKa.nl. Ook daarna zijn wij met KiKa blijven samenwerken om het aantal donaties te verhogen. Bijvoorbeeld door samen met de marketeers bij KiKa de conversie te optimaliseren.

 

Ga naar de website van KiKa

Ga naar de website van KiKa College

Kennis
maken?

Bij EF2 houden we niet van eindeloze vergaderingen en continue mailwisselingen. Waar houden we wel van? Korte lijnen en snel handelen. Want onze tijd is kostbaar, en die van jou ongetwijfeld ook. Een intensieve en langdurige samenwerking vereist een klik tussen jou en ons. Die klik maakt het voor ons nog leuker om goede resultaten te halen. Evan helpt je graag verder!

Evan Pierik
evan@ef2.nl
0318 - 555 800

Meer over EF2

Evan