Customer journey

Customer Journey

De workshop Kennismaken en het document dat hieruit voortkomt is slechts de start van alles. Het is belangrijk om daadwerkelijk iets te doen met de uitkomsten. Er moet nagedacht worden hoe de merkidentiteit vertaald wordt naar concrete uitingen. Dit kan in de vorm van een nieuwe huisstijl zijn, maar ook de lancering van een campagne met een specifiek doel. Daarnaast  brengen wij de customer journey van jouw klant in kaart waarna we klantcontactmomenten optimaliseren of nieuwe momenten te bedenken. Dit alles doen we om ervoor te zorgen dat de beleving van de klant compleet aansluit bij jouw merkidentiteit.

16294-049-bewerkt-web-smal.jpg

 

"De workshop van EF2 bracht alle gedachten, ideeën en kennis voor wat betreft de uitstraling van ons bedrijf in korte tijd bij elkaar. Even gezamenlijk van de “werkvloer” af zorgt voor een positieve inbreng en het out of the box denken. "

Anton Crabbendam, HaBé

Dit gaan we doen tijdens de customer journey sessie

Voor een optimale beleving is het belangrijk dat alles (stijl, tone-of-voice, klantcontactmomenten) bij elkaar aansluit en vooral ook goed bij jouw merk past. Tijdens de customer journey sessie gaan we jouw klantcontactmomenten optimaliseren. Bij het finetunen van de klantcontactmomenten is de merkidentiteit uiteraard leidend. We bespreken welke contactmomenten er nu zijn en interviewen jouw klanten om te kijken hoe ze deze momenten ervaren. Vervolgens verbeteren we deze momenten en ontwikkelen we nieuwe kansen. Het is niet alleen de ideale kans om je merkidentiteit overal te integreren, maar ook de perfecte kans om cross-sell mogelijkheden inzichtelijk te maken.

 

Visualisatie en doorvertaling customer journey

De klantcontactmomenten worden doorvertaald in een visuele customer journey. Dit is een grafisch ontwerp waarin duidelijk weergegeven wordt welke fases een klant doorloopt, welke contactmomenten hij heeft en hoe deze verbeterd kunnen worden. Kortom, een mooie reminder van wat we allemaal besproken hebben tijdens de sessie. Na afronding van de sessie kan het zijn dat er nieuwe uitingen ontwikkeld moeten worden. Dit kunnen wij uiteraard voor je uit handen nemen.

Neem contact op

Kom erachter wat wij voor jou kunnen betekenen!

Onze marketeers, ontwerpers en techneuten staan voor je klaar. Bel, mail of kom langs om je uitdagingen met ons te bespreken.

Bel: 0318 - 555 800 Stuur een e-mail