Merkidentiteit

Merkidentiteit

Wanneer je uitstraalt wie jij bent, je karakter laat zien, dan trek je klanten en collega’s aan die bij je passen. Dáár gaat merkidentiteit om. Het gaat niet er niet om dat je de blauwe banaan of de paarse olifant bent. Je hoeft niet extreem anders te zijn dan je concurrent. Het gaat erom dat je uitstraalt waar jouw bedrijf voor staat, zodat jouw uitstraling past als een jas. Zo trek je mensen die dezelfde denkwijze en hetzelfde gedachtegoed hebben als de mensen binnen jouw bedrijf.

16294-030-bewerkt-web-smal.jpg

Kennismaken: de workshop

Om jouw merkidentiteit te achterhalen, heeft onze merkstrateeg Gerrie Pierik een efficiënte workshop ontwikkeld. Tijdens de workshop bespreken we je hele bedrijf, de essentie van de cultuur, maar ook praktische zaken zoals je doelgroep. Een onderdeel van de workshop, het merktypemodel, is gefundeerd op verschillende grote marketingmodellen (denk aan de archetypen van Carl Jung, MBTI en DISC). Door de combinatie van wetenschappelijk en praktisch onderzoek is dit de perfecte basis voor het vaststellen van jullie merkidentiteit.

 

"Was een leuke sessie om te doen, om op een inspirerende en leerzame manier je identiteit van je bedrijf te achterhalen!"

- Steven Wigboldy, HPS Industrial

 

Merkidentiteit op één A4

Tijdens de workshop Kennismaken achterhalen we wat voor merktypen en karaktereigenschappen bij jullie passen. De workshop duurt een dagdeel en het resultaat is een document met uitgangspunten dat jullie merkidentiteit beschrijft. Dit is een praktische handleiding, een fictieve meetlat voor alle in- en externe uitingen, zodat je in het oog houdt wat écht bij jouw bedrijf past. We houden niet van duimdikke rapporten, dus je krijgt een compact document met achtergrondinformatie. Daarnaast krijg je een samenvatting van één A4 waarop je in één oogopslag de essentie ziet.

 

Merkidentiteit workshop

  • Richtinggevend voor designers
  • Basis voor consistente uitingen
  • Trek klanten en collega's aan die bij je passen
  • Creëer intern draagvlak
  • Versterk naamsbekendheid

De workshop is pas het begin van alles! De uitkomsten worden vertaald naar een concept, daarom is de designer van jouw project al tijdens de workshop aanwezig. Het concept kan concreet gemaakt worden in de vorm van een nieuwe huisstijl, maar ook de lancering van een campagne met een specifiek doel.

Lees hier meer over de uitvoering van het merkconcept

 

 

Customer Journey

Voor de optimale merkbeleving is het opstellen van de customer journey van toegevoegde waarde. We brengen jouw klantcontactmomenten in kaart, waarna we deze momenten optimaliseren of nieuwe momenten te bedenken. Niet alleen de ideale kans om je merkidentiteit overal te integreren, maar ook de perfecte kans om cross-sell mogelijkheden inzichtelijk te maken.  

Lees hier meer over de customer journey

Van Veen
Het verhaal van je organisatie vormgegeven in een brandbook, het fundament voor alle uitingen.
 

Kom erachter wat wij voor jou kunnen betekenen!

Onze marketeers, ontwerpers en techneuten staan voor je klaar. Bel, mail of kom langs om je uitdagingen met ons te bespreken.

Bel: 0318 - 555 800 Stuur een e-mail