Overslaan en naar de inhoud gaan

Betere toegang tot data met klantenportaal Het Waterlaboratorium

WL1_220 (1).jpeg

Geschreven door Kees Cornelisse Managing director

kees.jpg

Betere toegang tot data met klantenportaal Het Waterlaboratorium

ReDISCOVER TO RENEW

Info Support en EF2 werkten vorig jaar samen aan de oplevering van een nieuw klantenportaal voor het Haarlemse bedrijf Het Waterlaboratorium. Het nieuwe, gemoderniseerde klantenportaal werd vorig jaar opgeleverd. Vanaf dat moment konden de klanten van Het Waterlaboratorium gebruik maken van een aangepaste digitale omgeving voor zowel het invoeren van gegevens als het opvragen van testresultaten en -analysen. Na een half jaar kijken wij nog steeds terug op een mooie samenwerking die tot op de dag van vandaag voortduurt.

Als sinds 2003 bewaakt Het Waterlaboratorium betrouwbaar en onpartijdig de kwaliteit van het drinkwater voor uiteenlopende klanten zoals de drinkwaterbedrijven Dunea, PWN en Waternet maar ook voor zorginstellingen, ziekenhuizen, universiteiten of de offshore industrie.

Met jaarlijks meer dan 65.000 analysen op bv. lood, bacteriën, virussen, medicijnresten of PFAS haalt Het Waterlaboratorium met moderne technieken de waarheid uit water. Als deskundigen op het gebied van waterkwaliteit is Het Waterlaboratorium niet alleen goed in scheikundige formules. Ook hun eigen formule is glashelder: Het Waterlaboratorium = H2O + IQ. Hoogwaardige analysemethoden samen met diepgaand advies. Advies om hun klanten te ontzorgen gebaseerd op een hoog kennisniveau binnen hun adviseurs en state-of-the-art IT systemen ter ontsluiting van de nodige data.

Om die reden besloot Het Waterlaboratorium om hun klantportaal te vernieuwen en met nieuwe functionaliteiten op het gebied van Data-Science uit te rusten. Meer inzicht in de onderliggende biologische en chemische verbanden met als gevolg een nog betere drinkwaterkwaliteit.

Voor dit nieuwe klantenportaal werden Info Support en EF2 ingeschakeld. Samen hebben wij integraal aan dit project voor Het Waterlaboratorium gewerkt. Een samenwerking waarin beide partijen elkaar aanvulden; waar EF2 verantwoordelijk was voor een gebruiksvriendelijk ontwerp, zorgde Info Support voor een volledig nieuwe, toekomstbestendige architectuur van het portaal. Ook moest de bestaande data, die over de jaren heen is opgebouwd, door Info Support vanuit de oude database aan het nieuwe dataplatform worden gekoppeld.

Inspirerende manier van werken

Bijzonder aan deze samenwerking is dat er op een agile manier werd gewerkt in de vorm van een scrum-methode. Zo leverde het DevOps-team van Info Support met EF2 iedere twee weken een nieuwe deelfunctionaliteit op. Hierdoor konden er telkens nieuwe elementen gefaseerd worden uitgerold en waar nodig aangepast. Zo bleef het team en de bijbehorende planning flexibel en kon er makkelijk worden geanticipeerd op eventuele hindernissen.

Lammert Vinke, Unit Manager Agriculture, Food and Retail bij Info Support:

"De afgelopen jaren werkte Info Support in meerdere mooie projecten samen met EF2. EF2 zorgde dat de software producten die door Info Support werden gerealiseerd optimaal aansloten bij de behoeften van onze klanten. In onze samenwerking waardeer ik de creativiteit, proactiviteit en customer focus. Op vragen die je stelt aan EF2 op het gebied van UX design, UI design en visual design krijg je altijd snel een passend antwoord. Hiermee stellen wij onze klanten in staat de digitale toepassingen nog effectiever te laten bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Succesvolle voorbeelden zijn een hogere klanttevredenheid met het klantportaal voor Het Waterlaboratorium of een kostenbesparing in het primaire proces door de applicatie die deze ondersteunt. "