Emerce Eguide 2022
Geschreven door Laura Schaap Teamlead Marketing / Marketing Strategy
EF2 in de Emerce Eguide 2022
De Emerce Eguide is eindelijk compleet. Dit jaar staat EF2 er namelijk ook in met drie verschillende cases. Lees hieronder de artikelen van EF2 in de Eguide 2022. Benieuwd naar de hele Eguide?
Bureau identiteit
EF2 is er voor organisaties die klaar zijn voor de verbeterslag. Maar waar ga je beginnen? Wij helpen je op een pragmatische manier, met een compleet plan. Gebaseerd op eenvoud. Eerst kijken wat er goed gaat. Kansen inventariseren. Dan maken we een sprong vooruit. Zo kun jij groeien vanuit je bestaande, solide basis. Rediscover to Renew!
Specialisatie
Wij richten ons op drie branches. Nonprofit (> € 25.000), met donatie-flows, digitale toegankelijkheid (AA), (multi) websites en campagnes. Dienstverlening (> € 20.000), met branding, websites, SEO en conversieoptimalisatie. Groothandel en distributie (€ 30.000 - € 500.000), met b2b-applicaties, e-commerceplatformen, API-koppelingen en optimalisatie.
Case: ZOA
Online sinds november 2021
ZOA is een wereldwijd actieve Nederlandse hulporganisatie. In conflictgebieden waar noodhulp van levensbelang is, staan zij de bevolking bij. Zolang het nodig is. ZOA is er. Die unieke merkpositionering is voelbaar, op de hele website. Om hulp mogelijk te maken, zijn donaties nodig. Daarom ontwikkelde EF2 een slimme aanloop naar het donatieformulier. Resultaat: 26% meer donaties en 293% stijging in opbrengst! De website moet eenvoudig te beheren zijn. Een multiwebsite in Drupal 9 biedt daarvoor de oplossing. Dit betekent één CMS waarmee ZOA drie websites kan beheren. Henrieke Buit, Corporate Communicatieadviseur ZOA: “EF2 is technisch sterk en luistert. Essentieel voor een grote klus, zoals deze. Onze wensen zijn vertaald naar een prachtige, toegankelijke website waar wij echt trots op zijn.”
Case: Wijlhuizen
Online sinds september 2020
Onderzoeken, problemen aanpakken en kansen grijpen. Wijlhuizen en EF2 hebben dezelfde nononsensemanier van werken. Dat heeft tot nu toe geleid tot 31% meer omzet. Het complexe b2bplatform is toegankelijker gemaakt voor de markt. Ruim 200.000 artikelen zijn razendsnel vindbaar. Realtime voorraad en persoonlijke prijzen worden getoond door een koppeling met MS Dynamics NAV. Iedere klant heeft een eigen omgeving en grote klanten hebben koppelingen met hun eigen inkoopsystemen. Er zijn ‘whitelabel’ versies ontwikkeld, zodat hetzelfde platform ook door klanten ingezet kan worden als webshop. Sander Bredewout - adjunct directeur Wijlhuizen Group: “Wij willen onze klanten snelheid en gemak bieden op ons platform. EF2 deelt deze visie. Met het dedicated team verloopt development sneller en beter.”
Case: GetCertified
Online sinds februari 2022
Samen successen maken. Dat is meteen het doel van EF2 en Get Certified geweest. Een unieke branding ontwikkelen was de eerste stap. Opvallen in de weinig onderscheidende markt van ICT-opleidingen. Vervolgens is alles voorzien van deze nieuwe jas, waaronder een Drupal 9-website. Uit de samenwerking is een partnership ontstaan. Samen ontwikkelden wij een model waarbij EF2 tegen kostprijs werkt en GetCertified extra betaalt wanneer de gezamenlijke doelen zijn behaald. Vanuit die gedachte gaan we voor een sterke relatie. Dat werkt motiverend én is winstgevend. Inmiddels is EF2 met meer relaties een dergelijk partnership gestart. Marc Moelee, eigenaar Get Certified: “Het voelt alsof we nu een interne marketingafdeling hebben die ons begrijpt. Ze gaan proactief aan de slag, omdat ze precies weten wat wij doen.”