EF2 biedt maatwerkoplossing voor B2B
Geschreven door Evan Pierik Art director / Founder
EF2 biedt maatwerkoplossing om e-commerce van handelsorganisaties en merken toekomstbestendig te maken
B2B
Het puur op B2B-gerichte platform dat EF2 zelf heeft ontwikkeld bestaat uit een vaste basis en een flexibel deel dat kan worden afgestemd op specifieke behoeften van klanten. De architectuur is gebaseerd op composable e-commerce en is daarom makkelijk uitbreidbaar en klaar voor de toekomst. Landwinkel, HatchTech en Equipment4U hebben het platform al in gebruik.
Creative digital agency EF2, onderdeel van Happy Horizon en gespecialiseerd in non-profit, B2B e-commerce en dienstverlening, heeft een B2B-platform ontwikkeld dat verkopers en merken helpt om hun e-commerce effectiever te maken, te moderniseren en tegelijkertijd toekomstbestendig te maken. EF2 heeft het platform volledig zelf ontworpen en bestaat voor het grootste gedeelte uit een krachtige basis, die wordt aangevuld met maatwerk, zodat het ook kan inspelen op specifieke wensen van zijn B2B-klanten. Handelsorganisaties en merken kunnen het platform bovendien op eenvoudige wijze implementeren binnen hun bestaande e-commerce-systemen, want ieder ERP-systeem is te koppelen. Enkele weken na livegang is het platform al door drie prominente klanten in gebruik genomen: Landwinkel, HatchTech en Equipment4U.
Evan Pierik, Founder & Art Director bij EF2, vertelt: “We hebben dit platform ontworpen voor traditionele B2B of handelsorganisaties die net zijn gestart met online bestellingen voor vaste klanten of het startschot nog moeten lossen. Onze maatwerkoplossing geeft deze bedrijven en ondernemers direct de kickstart die zij nodig hebben om met moderne standaarden te werken en flexibel te zijn. Het systeem is zo ingericht dat B2B kan inspelen op de ontwikkelingen in de wereld van e-commerce, die zich in enorm hoog tempo opvolgen.”
Welke vruchten plukt B2B?
De flexibele maatwerkoplossing van EF2 is niet alleen eenvoudig te integreren, maar biedt ook vele voordelen als het gaat om efficiëntie en resultaat. Klanten van aanbieders kunnen producten online sneller en eenvoudiger vinden in vergelijking met traditionele methodiek. Aan de andere kant zal er minder tijd verloren gaan aan telefonische orders of orders per mail, dus in eenzelfde tijdsbestek kunnen er nu meer order worden verwerkt. Dit zorgt uiteindelijk voor een toename in omzet. Ook sluipen er tijdens het orderproces aanzienlijk minder fouten in, waardoor niet alleen de tevredenheid van klanten, maar ook die van werknemers toeneemt.
Meer informatie over hoe deze maatwerkoplossing al in de praktijk wordt gebruikt is te vinden in de klantcases:
Meer weten?
Evan Pierik